analytics

Sukulaisuussuhteet

- Mies rukka, sanoi lääkäri eräälle tavattoman taipuisalle sairaalle. Voitteko mainita minulle mitään syytä mielisairauteenne?

- Kyllä, sanoi sairas. Tulin tuntemtaan erään lesken, jolla oli täysikasvuinen tytär, ja menin naimisiin lesken kanssa. Muutama aika sen jälkeen meni isäni naimisiin tytärpuoleni kanssa ja silloin tuli vaimoni appiukkonsa anopiksi, tytärpuoleni tuli minun äitipuolekseni ja isäni minun vävykseni.

Mutta sitten sai äitipuoleni, vaimoni tytärpuoli, pojan ja se poika oli luonnollisesti minun veljeni, koskapa hän oli isäni poika. Mutta hän oli myöskin vaimoni tyttären poika, joten minä jouduin velipuoleni äidin isäksi. Sitten sai minun vaimoni pojan ja siitä tuli minun lankoni...Minun poikani sisarpuoli oli hänen isoäitinsä, sillä poikani on hänen poikapuolensa lapsi.

Isäni on minun lapseni lanko, kun hänen sisarpuolensa on isäni vaimo. Minä olen siten oman poikani veli ja hän on isoäitinsä lapsi. Itse olen äitini lanko, vaimoni on oman lapsensa täti, poikani on isäni sisarenpoika ja minä isoisä itselleni...

- Kiitos, kiitos, sanoi lääkäri säälien, nyt ymmärrän.


Talonpojan Lehti 3.11.1906

2 kommenttia:

  1. Hei Juha
    Sukulaisuussuhteet tarinaasi lainattiin 17.12.09 Yleiradion päivälähetyksessä. Lähetyksessä mainittiin toki, että se oli luettu blogistasi.

    VastaaPoista

Blogitekstisuositus

Habsburgit ja sisäsiittoisuus